Onze medewerkers geven u graag meer informatie over een polikliniek bezoek. Bij hen kunt u ook terecht voor het maken van een afspraak voor een consult. Zij zijn bereikbaar op 078 615 15 24.
Vul het onderstaande formulier zorgvuldig in om direct contact met ons op te nemen.
Let op! Indien u een afspraak wilt maken om de mogelijkheden voor een lensimplantatie of een ooglaserbehandeling te bespreken, kunt u het contactformulier van IMAGINE invullen.
Wanneer u een geplande afspraak niet kunt nakomen, zeg deze dan uiterlijk 24 uur van tevoren af door ons te bellen op 078-6151524. Op deze manier hebben wij de mogelijkheid om de voor u gereserveerde tijd aan een andere patiënt aan te bieden en worden er bij u geen kosten in rekening gebracht. Afspraken op maandag dienen uiterlijk op vrijdag te worden geannuleerd.
Niet nakomen van een afspraak / Kosten niet (tijdig) afzeggen afspraak.
Voor het niet tijdig afzeggen of het niet nakomen van een afspraak brengen wij voor een consult € 35,00 bij u in rekening. De kosten voor een operatie bedragen €100,00 per operatie. De rekening die u hiervoor ontvangt wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed.
Bent u het niet eens met de factuur? Dan kunt u bezwaar indienen door een e-mail te sturen naar bezwaar@oogkliniekdrechtsteden.nl. Wij vragen u hierbij de reden van afwezigheid te vermelden. Bezwaren die worden ingediend op een andere wijze dan beschreven worden niet in behandeling genomen.
Door de bewust kleinschalige opzet bent u bij OKD verzekerd van maximale persoonlijke aandacht. Direct na een ingreep is er 24 uurs telefonische bereikbaarheid: u krijgt een noodtelefoonnummer mee dat u bij vragen of (vermeende) problemen kunt bellen. Tijdens het gehele traject, vanaf het eerste onderzoek/consult tot en met de laatste nacontrole, heeft u steeds te maken met een relatief klein team. Dit zorgt voor wederzijdse bekendheid, waardoor de contacten informeler en plezieriger verlopen.
OKD beschikt over de meest geavanceerde onderzoeks- en laserapparatuur. Behandelingen worden uitgevoerd in een klasse 1 operatiekamer. OKD voldoet uiteraard aan de zware eisen van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. De eigen behandelprotocollen gaan echter verder. De kliniek wordt jaarlijks geauditeerd voor het ZKN-keurmerk.
Heeft u een medische indicatie en een verwijsbrief van uw huisarts of optometrist dan wordt de behandeling vergoed door alle zorgverzekeraars.
Wij verzoeken u het volgende mee te nemen:
Bij uw afspraak in de kliniek is het belangrijk dat de oogarts weet welke medicijnen u gebruikt. Daarom vragen wij aan uw apotheek of wij uw medicijngegevens mogen inzien. Dit kan alleen als u daarvoor toestemming hebt gegeven aan uw apotheek. Als u dit nog niet heeft gedaan zou u dat dan alsnog willen doen. Hiermee wordt de zorg zo veilig mogelijk gemaakt. U krijgt bericht wanneer er gegevens zijn opgevraagd. Daarbij staat als opvrager de naam van een van onze oogartsen. Dit hoeft niet de oogarts te zijn waar u een afspraak mee heeft.
In bijna alle gevallen worden uw ogen gedruppeld bij uw bezoek aan de oogarts. Door deze druppels is uw zicht ongeveer 3 uur niet voldoende om zelf naar huis te rijden. Neem daarom een begeleider mee die u weer naar huis brengt.
Het is belangrijk om uw bezoek aan de oogarts thuis goed voor te bereiden. Noteer thuis vast uw klachten en de vragen die u de oogarts zou willen stellen. Neem dit lijstje mee naar uw bezoek.
Wij zijn door de overheid verplicht uw identiteit te controleren. Wij verzoeken u daarom bij het eerste consult voor u of uw kind een geldig paspoort, rijbewijs of identiteitskaart mee te nemen en deze te tonen aan onze receptionisten.
Waarom de controle van de identificatie? Door de controle van uw identiteit kunnen wij veilige zorg bieden. Hiermee koppelen we de juiste gegevens aan de juiste patiënt en komen uw gegevens in uw medisch dossier.
Meer informatie over deze verplichting vindt u op www.rijksoverheid.nl
Waarom maken wij van u een foto? Bij uw eerste consult in onze kliniek maken wij van u een foto voor in uw dossier. Deze foto is uiteraard niet verplicht. Uw foto komt in uw dossier te staan en is zichtbaar voor alle zorgverleners die u tijdens uw consult tegenkomt in onze kliniek. Op deze manier kunnen zij u herkennen in de wachtkamer. Uw foto wordt alleen hiervoor gebruikt.
Bent u benieuwd naar onze actuele wachttijden voor een eerste consult of een staaroperatie? Klik op onderstaande groene knop.
Wachttijden voor polikliniek:
Wachttijden voor behandelingen:
Rond het pand van Oogkliniek Drechtsteden zijn enkele parkeerplaatsen met een blauwe streep waar u met een parkeerschijf maximaal 1 uur gratis kunt parkeren.
U kunt ook gebruik maken van de parkeergarage van het naast ons pand gelegen winkelcentrum ‘De Meent’. In deze garage kunt u de eerste 2 uur GRATIS parkeren.
Na het parkeren van uw auto neemt u de roltrap naar boven. Bovenaan de roltrap gaat u naar links en bij de eerste gelegenheid gaat u weer naar links. U bent nu op de Veerweg / Veerpromenade. Als u een stukje de Veerpromenade op loopt ziet u links het pand van Oogkliniek Drechtsteden.
Noteer voor de zekerheid ons telefoonnummer (078) 615 15 24 en bel ons als u onverhoopt de weg niet zou kunnen vinden.
Maandag t/m vrijdag
08:00 - 17:00 uur
Telefonische bereikbaarheid
08:00 - 12:00 uur 13:00 - 17:00 uur
Adresgegevens
Veerpromenade 22
3353 HG Papendrecht
E-mailadres
info@oogkliniekdrechtsteden.nl
Telefoon
078 615 15 24