Garantie, privacy, cliëntveiligheid en klachtafhandeling

Garantie

De patiënten van Oogkliniek Drechtsteden en de cliënten van Oogkliniek Drechtsteden privaat hebben de garantie dat er altijd een oogarts beschikbaar is.

Oogkliniek Drechtsteden privaat garandeert gratis nazorg en nabehandeling gedurende het eerste jaar. U komt dus niet voor financiële verrassingen te staan.

Privacyreglement

OKD-P houdt zich aan de Wet op de Privacy. Dit betekent dat uw dossier uw eigendom is, uw dossier door OKD-P zal worden bewaard, u te allen tijde het dossier kunt inzien, u na afloop van de behandeling en de controles desgewenst een kopie van het dossier krijgt, uw dossier alleen toegankelijk is voor de oogartsen, de optometristen en de officemanager, uw medicijngegevens alleen na overleg met u worden doorgegeven aan de huisapotheker en dat uw persoonlijke gegevens niet aan derden worden verstrekt zonder uw toestemming.

Cliëntveiligheid “uw mening telt voor ons”

OKD-P is lid van Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN) en gecertificeerd onder het ZKN-keurmerk.
Dit betekent dat wij met en volgens de strengste normen werken waardoor kwaliteit en cliëntveiligheid voortdurend onze bijzondere aandacht hebben. Mocht u onverhoopt toch opmerkingen hebben op het gebied van cliëntveiligheid dan nodigen wij u uit ons feedback te geven. U kan hiervoor onze officemanager Jeannette van der Tak aanspreken of een e-mail sturen naar jvandertak@oogkliniekdrechtsteden.nl.

Interne klachtafhandeling

Ondanks de grote zorg die de medewerkers van OKD-P besteden aan u en uw ogen, is het mogelijk dat u een klacht heeft. Bespreek deze klacht met de betrokken persoon. Mogelijk hebt u elkaar verkeerd begrepen. Komt u er samen niet uit, leg dan de klacht voor aan de directeur van OKD-P. Hij zal er alles aan doen de betreffende kwestie tot uw volle tevredenheid op te lossen.

Externe geschillencommissie

Als u er niet uit komt met de interne klachtenafhandeling kunt u terecht bij de geschillencommissie van de ZKN (Zelfstandige Klinieken Nederland) waarbij OKD-P is aangesloten. U kunt de ZKN tijdens kantooruren bereiken op (070) 310 53 80.
Ook kunt u uw klacht per mail indienen op het volgende adres: info@degeschillencommissiezorg.nl


Meer informatie?

Heeft u vragen over de werkwijze, behandelingen en mogelijkheden van onze kliniek? Onze medewerkers geven u graag meer informatie. Neem contact met ons op door te bellen naar 078-6151524 of stel uw vraag via ons  contactformulier en dan nemen we doorgaans binnen 1 werkdag contact met u op.